ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
ALAPLI MESLEK YÜKSEKOKULU
YÖNETİM VE ORGANİZASYON BÖLÜMÜ
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI
TANITIM:
İşletme Yönetimi programında, kamu ve özel sektör işletmelerindeki faaliyetlerin verimli bir şekilde yürütülmesi, kaynakların en iyi şekilde kullanılması ve fonksiyonların gerçekleştirilmesinde rol alacak; yönetsel ve organizasyonel anlamda yeterli bilgiyle donanmış meslek elemanları yetiştirmek üzere öğrenim verilmektedir. İşletme Yönetimi ön lisans programı 2 yıllık bir eğitimi kapsar. Bu 4 yarıyıllık süre boyunca öğrenciler öğretim planlarında belirtilen 120 AKTS’lik (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) dersleri başarmak ve stajını yapmak zorundadırlar.
EĞİTİM:
2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında bölüme ait genel kontenjan sayısı 25 öğrenci olup, yurt dışından gelen öğrenciler için yabancı uyruklu kontenjan sayısı 10’dur. Yabancı uyruklu öğrenciler 1 yıl Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezinde (Karaelmas TÖMER) Türkçe hazırlık programına tabi tutulmaktadır. 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılından itibaren programa kabul edilen öğrencilerden isteyenlere, isteğe bağlı olarak İngilizce hazırlık programı uygulanması planlanmaktadır. 4 Mart 2020 verilerine göre programda kayıtlı toplam öğrenci sayısı 91 olup bunların 11’i yabancı uyrukludur.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler İşletme Yönetimi alanında ön lisans derecesi almaya hak kazanmaktadırlar. İşletme Yönetimi Programı mezunları, iş dünyasında özel sektör ve kamu sektörü işletmelerinde pazarlama, finans, muhasebe, halkla ilişkiler, insan kaynakları ve üretim planlama bölümlerinde uzman yardımcısı, araştırmacı, denetçi yardımcısı ve yönetici yardımcısı olarak çalışma imkânına sahiptirler.
KAYIT KABUL KOŞULLARI
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN
Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre ya da Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.
DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN
Değişim öğrencilerinin kabulü, BEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlana ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.
ÖĞRENCİ DEĞİŞİM PROGRAMLARI
Bülent Ecevit Üniversitesi Öğrenci ve öğretim elemanı değişim programları koordinatörlüğü çalışmaları kapsamında, bölümümüz öğrencileri de ERASMUS ve MEVLANA değişim programlarından yararlanabilmektedir.
Önceki öğrenmenin tanınması:
Bülent Ecevit Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin, BEÜ ‘de verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar:
İşletme Yönetimi alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 120 AKTS karşılığı ) tümü ile stajı başarı ile tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
Programın Yapısı:
İşletme Yönetimi Programında, kamu ve özel sektör işletmelerindeki faaliyetlerin verimli bir şekilde yürütülmesi, kaynakların etkin bir şekilde kullanılması ve fonksiyonların gerçekleştirilmesinde rol alacak; İşletme Yönetimi alanında yeterli donanıma sahip meslek elemanları yetiştirmek üzere öğrenim faaliyeti verilmektedir. Yönetim ve Organizasyon Bölümü İşletme Yönetimi Programı, 4 yarıyıldan oluşan 2 yıllık bir eğitimi kapsar. Bu 4 yarıyıl süresince, öğrenciler öğretim planlarında belirtilen 120 AKTS’lik (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) dersleri başarmak ve 30 iş günü olan yaz stajını tamamlamak zorundadırlar.
Mezunların İstihdam Olanakları:
İşletme Yönetimi Programı mezunları, özel sektör veya kamu kesimi de dâhil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, finans, muhasebe, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, insan kaynakları alanlarında sanayi ve ticari işletmelerde ara elemanı olarak iş imkânı bulabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye Geçiş:
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, DGS sınavından yeterli puan almaları koşuluyla lisans programlarında öğrenim görebilirler.
Geçiş Yapılan Lisans Programları:
-Bankacılık
-Bankacılık ve Sigortacılık
-Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
-Ekonomi ve Finans
-Finans ve Bankacılık
-İşletme
-Lojistik Yönetimi
-Muhasebe ve Denetim
-Muhasebe ve Finans Yönetimi
-Sağlık Yönetimi
-Sermaye Piyasası
-Sigortacılık
-Sigortacılık ve Risk Yönetimi
-Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik
-Teknoloji ve Bilgi Yönetimi
-Uluslararası Finans
-Uluslararası Finans ve Bankacılık
-Uluslararası İşletme Yönetimi
-Uluslararası Ticaret
-Uluslararası Ticaret ve Finansman
-Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik
-Uluslar arası Ticaret ve Lojistik
-Yönetim Bilişim Sistemleri
Özniyetimiz (Vizyonumuz)
“Ülke ekonomisinin ve iş yaşamının ihtiyacı olan, nitelikli işgücünü, çağdaş, demokrat ve analitik düşünceye sahip, sanayi ile işbirliği içinde bireyler olarak yetiştiren bir meslek yüksekokulu olmak.”
Temel Değerlerimiz
- Öğrenci odaklılık
- Katılımcı yönetim
- Bilimsel yöntemleri esas almak
- Açıklık ve şeffaflık
- Etik değerlere bağlılık
- Çevreye duyarlılık
- Değişim ve sürekli gelişim
Özgörevimiz (Misyonumuz)
İş dünyasının ihtiyaçları doğrultusunda açılan programlarda temel ve uygulamalı eğitimler vererek; kendini sürekli geliştiren, sorun çözme becerisi ve özgüven kazanmış, etik değerlere bağlı, çevreye duyarlı, sosyal yönü gelişmiş ve fark yaratacak nitelikli meslek elemanı yetiştirmektir.
İdari Personel:
İdari/teknik personel ise toplam 2 kişi olup; 1 sekreter ve 1 kat görevlisinden oluşmaktadır.
Altyapı:
Bölümün fiziksel altyapısı tek bir binada toplanmıştır. Binanın idari kısmında bölüm başkanlığı ve sekreterlik odalarına ek olarak öğretim elemanları için 5 adet ofis bulunmaktadır. Binanın eğitim- öğretim kısmında; önlisans öğrencileri için 2 adet (biri 50, biri 60 öğrencilik) derslik yanında 3 adet de bilgisayar sınıfı (30'ar kişilik) mevcuttur.